Privacy verklaring

Wij informeren u graag over de verwerking van uw persoonsgevens.

Uw persoonsgegevens en medische gegevens slaan wij digitaal op. Dit doen wij om goede
zorg aan u te kunnen verlenen. Het verwerken van uw gegevens doen wij volgens ons
privacy- en dataveiligheidsbeleid. U gaat met die opslag (verwerking) akkoord door uw zorg
door onze praktijk te laten uitvoeren.

Zo gaan wij met uw persoonsgegevens om:

• Uw persoongegevens slaan wij op en gebruiken we zodat wij goede zorg aan u
kunnen verlenen.

• Uw gegevens geven wij alleen door aan derden als dat nodig is voor het leveren van
goede zorg. Indien hiervoor op basis van de wet specifieke toestemming is vereist,
vragen we die vooraf aan u.

• Uw gegevens verwerken wij op basis van de behandelovereenkomst zoals
beschreven in de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO).

• U kunt onderdelen van uw persoonsgegevens bekijken. Stuurt u ons dan een
schriftelijk verzoek.

• Als u vindt dat de gegevens die wij van u hebben opgeslagen niet correct zijn, mag u
ons schriftelijk vragen om uw gegevens aan te passen.

• U kunt ons vragen om uw persoonsgegevens te wissen. Als wij dit doen kunnen wij
(mogelijk) niet langer verantwoorde zorg aan u verlenen. De WGBO vereist een
bewaartermijn van 15 jaar. Daarom slaan we uw gegevens in dat geval op in een
inactief archief, onzichtbaar en onbruikbaar voor de normale gebruiker.

• U kunt uw toestemming tot onze verwerking van uw persoonsgegevens intrekken.
Wij kunnen dan (mogelijk) geen verantwoorde zorg garanderen. Wij slaan uw
gegevens in dat geval op in een inactief archief. (zie boven)

• U kunt bij ons bezwaar maken als u het niet eens bent met de manier waarop wij uw
persoonsgegevens verwerken.

• U krijgt bericht van ons als er iets mis is gegaan met uw persoongegevens.

• Uw gegevens verwerken wij niet langer dan nodig is voor het leveren van goede zorg.
Wij houden ons aan de bewaartermijnen van de WGBO.
Het bovenstaande geldt ook voor persoonsgegevens die wij via derden ontvangen.

Algemene Verordening Gegevensbescherming EU 2016/679. EU Privacy wetgeving

Algemeen reglement

• Binnen de praktijk dient eenieder zich volgens de algemeen geldende normen en
waarden te gedragen.

• In de praktijk (wachtruimte en behandelkamers) mag niet worden gerookt.

• Als u een jas of andere eigendommen aan de kapstok of in de wachtruimte achterlaat
let dan op dat daar geen waardevolle spullen in aanwezig zijn.

• De praktijk is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor verlies of diefstal van
eigendommen uit de wachtruimte.

• De praktijk is niet verantwoordelijk voor diefstal van eigendommen in het pand of
buitenterrein (auto, fiets).

• Wilt u uw fiets of auto zodanig parkeren dat anderen daar geen overlast van
ondervinden?

• Wanneer u reeds een afspraak heeft, hoeft u zich niet meer te melden bij de receptie,
maar kunt u in de wachtkamer plaatsnemen. Uw fysiotherapeut zal u dan op de
afgesproken tijd ophalen.

• Wanneer u 10 minuten na het verstrijken van de begintijd van uw behandeling nog
niet gehaald bent door uw therapeut, meldt u dan s.v.p.

• Neem, ook wanneer u de afspraken in uw eigen agenda zet, uw afspraakkaartje mee.
De therapeut kan daar dan de volgende afspraken op invullen.

• In geval van calamiteiten dient u de aanwijzingen van het personeel of de hiertoe
bevoegde instantie (politie, brandweer) op te volgen.

• De praktijk aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel van
cliënten, welke zich niet aan de instructies van de therapeut hebben gehouden.

• Bij verhindering wordt u verzocht tijdig af te bellen. Wij zijn genoodzaakt de
gereserveerde tijd voor een behandeling, die niet tenminste 24 uur van tevoren is
afgezegd, bij u in rekening te brengen. Bij geen gehoor of buiten de openingstijden
(dus ook in het weekend) kunt u bericht inspreken op ons antwoordapparaat.

• Voor het sturen van een tweede en derde betalingsherinnering brengen wij kosten in
rekening. Bij een tweede herinnering brengen wij een verhoging van €5,00 in
rekening, bij een derde herinnering zal dit €10,00 zijn. Dit in verband met de extra
administratieve kosten.

• Fysiotherapie wordt vergoed in de aanvullende verzekering. Het aantal behandelingen
dat u vergoed krijgt, is afhankelijk van uw zorgverzekeringspakket. U dient zelf uw
polisvoorwaarden na te lezen over de mate van vergoeding. De praktijk heeft
contracten met bijna alle zorgverzekeringen. Hierdoor kunnen wij rechtstreeks
declareren bij uw zorgverzekeraar.

• Wanneer u of uw kind tijdens het wachten speelgoed gebruikt of lectuur leest wilt u
dit dan opruimen voordat u de wachtruimte verlaat.

• Wilt u bij gebrek aan zitruimte voorrang geven aan mindervalide personen.

• Fysiosmile neemt deel aan de klachtenregeling bij het KNGF, heeft u een klachten dan
kan u deze melden via https://www.kngf.nl/loopbaan/ik-kom-voor/klachtenregeling

• Bij klachten kan u zich altijd melden bij N. Schoenmaker (nicole@fysiosmile.nl)
waarna u de klachten procedure uitgelegd krijgt en er een formulier toegestuurd
wordt. Het doel van het behandelen van klachten is het vinden van een bevredigende
oplossing voor beide partijen. Fysiosmile stuurt de klager zo spoedig mogelijk, maar
zeker binnen zes weken na indiening, de beoordeling van de klacht.

Namens het team van Fysiosmile hartelijk dank voor uw medewerking!

Betalingsvoorwaarden

Fysiosmile hanteert de onderstaande betalingsvoorwaarden die onlosmakelijk verbonden zijn met de behandelingsovereenkomst tussen jou als patiënt/cliënt en de fysiotherapeut.

Afspraken dienen 24 uur van tevoren geannuleerd te worden. Afspraken die niet of te laat afgezegd  worden, brengen wij in rekening.

Betaling voor de fysiotherapeutische diensten geschiedt binnen dertig dagen na de factuurdatum. Na het verstrijken van deze termijn treedt verzuim in en staat het de fysiotherapeut vrij om zonder nadere ingebrekestelling incassomaatregelen te nemen. Naast de declaratie zal ook wettelijke rente worden gevorderd. Alle met de incasso van gedeclareerde bedragen gemoeide kosten, waarvan ook de buitengerechtelijke kosten, komen ten laste van de patiënt/cliënt.

Indien de fysiotherapeut zich voor het betaalbaar stellen van declaraties wegens door hem geleverde diensten heeft verbonden aan een factureringsbedrijf, zullen de betalingsvoorwaarden van dat factureringsbedrijf prevaleren.

Je bent ook welkom zonder verwijzing

Je kan bij ons terecht als je onder behandeling bent bij een arts, maar ook als dat niet zo is. Onze praktijk is vrij toegankelijk. Iedereen is welkom is, met of zonder doorverwijzing. Fysiotherapie wordt vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Check altijd je verzekeringspolis voor de voorwaarden.